Monday, February 21, 2011

perjalanan seseorg

perjalanan seseorg x sama dgn seseorg yg laian..kerana setiap seseorg telah tertulis dar luh manfuz lg perjalanan masisng2....... sesekiranya aku diletakkan di jalan yg agak berliku.... aku kena redha..kerana perjalan Allah tentukan mengikut kemampuan setiap seseorg...aku telah dipilih jln sebetu kerana Allah tahu keupayaan aku dan seseungguh Allah maha mengertahui segalanya samada ade sembunyi atau yg nyata... justeru kenape perlu bersedih... Aku ade Allah yg maha hebat.... tiada apepun yg blh dibandingkan dgn kehebatan Allah s.w.t... Kehebatan Allah tidak dapat dinafikan lg.....oleh itu, aku xperlu sedih, takut,bimbang gusar.... kerana Allah telah merancang yg terbaik utk aku.. sbg manusia ...hamba yg daif aku perlukan melakukkan segala tuntutanNya... agar pertolongn Allah itu lg dekat dan mudah.....

Justeru tanam lah dlm diri tiada yg mustahil janji aku berada dijalanNya....

No comments:

Post a Comment